Haven vokser/3

I fredags var jeg ude med cameraet, for jeg var hjemme fra arbejde inden det blev mørkt! Hanne har været og arbejde i haven flere dage i den forgangne uge, det ses tydeligt. Der er ikke så mange planter tilbage under kirsebærtræet.

Og tænk, selv om der har været frost og alle tallerkesmækkerne er klasket sammen og har måttet vige pladsen for panterne fra Orø, så var der en enkelt morgenfrue, netop så lysende i novemberhalvtågen, som morgenfruer er.

Så kommer der en stribe fotos fra bedene, der begyder at være fyldt med planter.

Først fra bedet ved ladegavlen mod syd.

Så det bed, jeg kalder “tallersmækkerbedet”, det er et af de gamle bede, langt inde i haven.

Et kig ud til de nye bede, man skimter lige ryggen af Hanne.

Og så de nye bede, helt ude mod syd, de er alle ved at være godt tilplantede nu.

Flere steder står stabler af tomme potter.

 

Til slut en lille illustration af, hvordan man kan lade naturen gøre arbejdet. Der var et sted, hvor der var en sand sammenfiltret masse af græsser, sæbeurt og jernurt. Jeg havde tænkt at jeg ville lade det stå til gronongen går i gang til foråret og møjsommeligt luge græsset ud. Men Hanne har gjort kort proces. Pap på,  ovenpå pappet godt med græs og plade og ovenpå igen er lagt kviste og kvas. Så  klarer Moder Natur resten i løbet af vinteren og min gamle gigtplagede ryg slipper.

 

One Comment Add yours

  1. Anonym siger:

    Håber alle de mange nye planter får sig en dejlig vintersøvn og vågner op til et nyt og spændende liv i de nye omgivelser.
    KH mor

Skriv et svar

