Haven vokser/4

I går gik vi derude et par timer.

NÆSTEN alle planter er kommet i jorden nu, det føles bare så godt. Hanne har arbejdet i mange timer, været her på hverdage. Her går jo en bus på Fejø. Hanne har også været her på weekend dage, blandt andet i går. Så cykler hun! Helt ude fra den anden ende af øen.

Her er blevet ryddet en masse op, så hele det efter mine begreber store område, som de ny bede skal anlægge på er klar til at blive slået. Det er simpelthen for stort til den lille elektriske græsslåmaskine.

Der er MASSER mere, som kan og skal ryddes op, men de går nok. Man må tage een ting ad gangen, ellers bliver man helt vervældet, drukner i det. Drukner i hvor meget der er som skal gøres.

I dag blæser det en halv pelikan, men det er ikke koldt. Så der var noget fedt ved at gå derude i suset.

Faktisk kan man se blå himmel nu og jeg kunne have fotograferet. Det gjorde jeg så ikke.

I morgen er det atter arbejdsdag. Det er mørkt når jeg tager af sted og mørkt når jeg kommer hjem. Alle de år jeg har arbejdet hjemme har jeg ikke været plaget af vinterens mørke, det må jeg sige at jeg er nu. Men hvad, træerne vokser ikke ind i himlen og arbejdet som sådan er jeg glad for. Og jeg er glad for at jeg ikke skal rejse til en stor by og bo dér hele ugen for at kunne tjene til dagen og vejen, det er der andre som gør. Til mit gemyt er det trods alt MEGET bedre at kunne være HER.

På onsdag holder vi stiftende generalforsamling. Vi mangler blot en 2. suppleant, så er bestyrelsen fuldtallig. En revisor mangler vi også. Men mon ikke det går med at få dem fundet, det håber jeg. Udfærdigelsen af vedtægter og foreløbig projektbeskrivelse tager også tid – men det kan jeg da rode med, selv om det er mørkt.

One Comment Add yours

  1. Anonym siger:

    Der er nok meget arbejde og megen glæde ved alle disse haveprojekter. Til tider lidt uoverskueligt, måske. Men vi ved jo, at den længste rejse begynder med det første skridt, så anlægget af store havearbejder begynder vel med det første spadestik. Held og lykke med projektet!
    KH mor

Skriv et svar

