Dagen derefter

Ja, jeg findes.

Ja, jeg er vågnet.

Ja, det er mig, der går endnu en dag i møde, dag nummer 365 x 60 = 21900 plus een: 21901.

Måske bliver de næste år af mit liv de allerbedste, som der var een der skrev på et kort. Så det var ikke så farligt at blive 60, som jeg havde bildt mig ind.

Et camara fik jeg, Canon, af mand og børn og det er altså bare lækkert, jeg glæder mig til at lære at bruge det. Stuen ligner ikke Jerusalems ødelæggelse, men lidt skal der da ryddes op.

Den lille clevia i baggrunden fik jeg af Kirsten, den stod i havestuen med et fint kort, da jeg kom hjem fra arbejde.

På arbejdet blev jeg også begavet, i stor stil endda. Der var gavekort fra “firmaet”, dvs. Lolland Kommune (Gud, har de råd til dét!) og fra kollegerne, som havde samlet ind, vi har nemlig ikke en personaleforening for tiden. Det blev jeg helt rørt over, de er da bare søde! De 3 folkedanse i gymnastiksalen syntes de om og det var jeg jo også glad for – og så ellers et nok så overdådigt morgen/kaffebord med mange oste og jordbær.

Herhjemme havde jeg lavet den gode auberginetærte fra Grøn Gastronomi. Den ER bare god. Mick havde efter mit ønske tilberedt ikke mindre end 4 råkostsalater og salater, det var bare SÅ lækkert. Ja, og så isen, som vi blot spiste en brøkdel af. De pumper luft i købeis, fik jeg at vide, så den her hjemmelavede strækker altså noget længere.

Sean knipsede lige inden sengetid, det ser ud ti at have været en dejlig 60 års dag.

Published by: Anne Moloney, Fejø Retreat

I live together with my husband at the most wonderful place of Fejø Retreat. I am a trained mindfulness meditation teacher and body psychotherapist. On the land we are realizing our permaculture design with the help of many volunteers. A healing garden opened in 2013.

Kategorier Uncategorized2 kommentarer

2 thoughts on “Dagen derefter”

  1. For et par dage siden var du sidst i 50-erne, nu er du på vej til 70. Jeg siger det bare i spøg. Nu har du haft en 60 års fødselsdag, du aldrig vil glemme. En dag med det fineste vejr og de dejligste oplevelser. Jeg ønsker dig en god tid fremover, og du får de kærligste hilsner fra Mor

Skriv et svar

