Potter allevegne

Jeg har 5 bakker med basilikum, så blev sået den 31. marts. 23 slags basilikum, 70 potter, 5 bakker. Det var nok lidt for tidligt at så dem, men nu er de fleste da ved at været spiret frem. Som varmen kommer i Havestuen går det hurtigt.

Den 31. marts blev også sået tomat, broccoli, chili og gul snackbeber. Alt er spiret. Jeg lavede nogle små avispapirspotter til halvdelen af tomatplanterne – 24 potter, jeg havde aldrig drømt om at der var så mange frø i den pose, jeg synes ellers man skal være glad hvis der er 5 frø – og fandt mindre plastpotter til broccoliplanterne, i at omkring 50, tror jeg. Det blev så til 3 bakker mere i havestuen.

Jeg kan se tegnene – det bliver mere potning næste weekend. Jeg må hellere i gang med at lave flere avispapirspotter, det er skånsomt over for rødderne, fordi man kan plante potten direkte i en større potte eller ud i jorden.

I går fik jeg også sat 3 rækker rødløg ude i de store bede og jeg fik lagt nogle hestebønner. Det gør mig bare så glad!

 

2 Comments Add yours

  1. Losarinas mor siger:

    Hvilken overflod🙂
    Det er altså livsbekræftende arbejde:-)

  2. Esther siger:

    Efter al det arbejde med jorden er der vist nogle fingre, der er godt trætte – men trætte på en god måde.
    KH mor

Skriv et svar

