Ting der lykkes

De små potter, som jeg har fotograferet og blogget om i slutningen af april er store og enten plantet ud eller ompottet til større potter. Jeg skulle fotografere, men lige nu vælger jeg blot at skrive.

Det er godt at tænke på det, der lykkes. At have en DONE seddel fremfor en TO DO seddel.

At have en lille bog hvor man dagligt bruger 5 minutter på at skrive stikord ned om “Jeg er glad for at…..”. Frem for alt det, som bekymrer een, som man ikke bryder sig om. Oven over skyerne er himlem altid blå. Ikke at man skal fornægte de vanskelige sider ved livet, her må man lægge sig sine strategier, så man bedst muligt kan håndtere livets strømmen med behag og ubehag, begge dele følger med.

Nu vil jeg bruge 5 minutter her på hvad jeg er glad for lige nu.

Jeg er glad for
at jeg bor her
at Mick og jeg har besluttet at flytte tilbage til “det gamle hus” genåbne retreatafdelingen for retreatgæster
at jeg får flere henvendelser på retreat dette forår end jeg tidligere har fået – og uden at jeg har gjort noget for at henvendelserne skulle komme
at vi har solgt 3 planter!! – og så har jeg foræret een salvia væk
at jeg har to tilmeldinger til min meditative haveuge til sommer
at jeg har besluttet at afholde et forløb over 8 aftener plus een hel dag til efteråret med henblik på smerte- og symptomhåndtering via mindfulness; jeg glæder mig helt vildt til planlægningsfasen, hele designet plus at jeg har besluttet at indtale en CD til eleverne; det er nemlig undervisning, ikke behandling
vi har slået græs
der er stor frodighed i haven
den lille selvforsyningskøkkenhave udvikler sig fint

Det var 5 mintter

One Comment Add yours

  1. Esther siger:

    Sikkert en god ide at minde sig selv om de ting, der lykkes. Det er virkelig en lang liste, du fik lavet.
    KH mor

Skriv et svar

