Aftenvandring med buket

Solen skinner længe og aftenvinden er mild. Jeg går en tur ud i haven ved aftenstide, skal lige se lidt til det hele – og det er jo meget. Bliver mæt af de husnære områder, men i aften vandrede jeg opover marken ad de snoede spor. Kiggede til byggen, der mærkværdigvis har spiret over det hele, som den skulle, men selvfølgelig ikke tæt nok, så der er millioner og milliarder af tidsler og gråbynke og syre med smukke frøklaser. Smukt er det. I vildtstriben er der alt muligt, cikorie, boghvede, rødkløver, havre. Og så er der vild pastinak, som gulner landskabet i store felter. Kællingetanden er også kommet. Og så nogen smukke nogen i lyselilla og mørkelilla, lige nu husker jeg ikke deres navne. En lille buket. Så smuk.

Glæden i hjertet fylder.

2 Comments Add yours

  1. Losarinas mor siger:

    Jeg forstår virkelig din inderlige glæde:-)

  2. Esther siger:

    Ganske rart at kunne spadsere i have og mark og plukke alverdens blomster, jeg nyder billedet af buketten.
    KH mor

Skriv et svar

