Kartoffelhøst

 

Vi købte to kilo læggekartofler. 1 kilo Ditta og 1 kilo Rød Raja. Begge middeltidlige sorter. De blev lagt rettidigt, men jeg syntes ærlig talt det kneb lidt med at få groning i dem. Nå, men så begyndte de at få skimmel, jeg gravede et par toppe op og der var også begyndt at komme lidt kartoffelål. Så var det jo bare med at få gravet op.

I går høstede vi Ditta, det er den lyse kartoffel. De smager ekstremt delikat, virkelig lækkert. Der var nok i alt 7 kg – ikke meget at få ud af 1 kg læggekartofler.

I dag høstede jeg lidt over halvdelen af den Røde Raja, og jeg skal da lige love for, at der er kartofler og de er STORE. Der bliver nok i alt 15 kg mindst, når jeg har fået gravet dem alle op.

Selvforsynende er vi ikke, for vi elsker kartofler. Men nu har vi da alligevel til nogle uger.

One Comment Add yours

  1. Esther siger:

    Kartofler kan man næten ikke undvære, så det må være rart at have et lille nyhøstet lager. både til kartoffelmadderne og de varme retter.
    KH mor

Skriv et svar

