Chili og tinkturer

Mine chili planter kom for sent i gang, ja vist. Men de tager revanche, der kommer bare SÅ mange chilier, så hot til maden kommer vi ikke til at mangle denne vinter.

Men så er der jo det ved chili, at den er smertestillende. Jeg læste i min tyske urtebog, at man kan lave en chili salve af chili tinktur trukket på vodka og chili olie trukket på olivenolie – og så lidt bivoks. Jeg kender heldigvis en biavler!

Så DET skal jeg prøve! Udtrækket skal stå 14 dage i sol. Min eneste tvivl er om jeg skal vente til chilien er moden og rød eler om jeg bare skal klø på nu med de grønne. Det tænker jeg lige lidt over. Men ingredienserne købte jeg i dag, så de står klar på øverste hylde.

 

 

One Comment Add yours

  1. Esther siger:

    En vanskelig ting ved fremstillingen af disse tinkturer kunne måske blive at få solen til at skinne i 14 dage i træk, hvis det altså er nødvendigt for at få chilien til at virke. Gad vide, om medicinalindustrien bruger alle dise lægeplanter, det gør den vel.
    KH mor

Skriv et svar

