3 minutters mindfulness

Det skulle være meget nemt og det ser meget nemt ud, når det er beskrevet. Men jeg må indrømme at jeg synes det er betydelig mere vanskeligt i praksis. Her kommer indstruktionen:

Vær til stede i nuet med alle sanser åbne omkring hvad der sker inde i dig og uden for dig. Brug et minut på det, sørg for at have god kontakt til krop og åndedræt, til afspænding og fokus.

Vær klar på dine tanker og dine følelser, samtidig med at du giver slip på dem. Accepter at de er der, men giv slip, lad dig ikke føre af sted med dem. Brug et minut på dét.

Mærk nu dit hjerte. Læg evt. en hånd på hjertet og mærk at du accepterer alt som det er, lige nu, lige i dette øjeblik. Du accepterer fx. at du ikke syns du kan acceptere. Alt er OK, det er som det er.

 

Reklamer

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out / Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out / Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out / Skift )

Google+ photo

Du kommenterer med din Google+ konto. Log Out / Skift )

Connecting to %s