Hvidløgsbedet 2013

 

 

 

 

Jeg har efterårsferie og hvor er det skønt. Vejret var smukt i dag og jeg traskede opi haven for at lægge hvidløgene, som Lene så smukt havde delt ud i fed forleden.

3 slags er der, indkøbt hos Hvidløg og Vin, lydende navnene Thermidrome, Messidrome og Vigor. ca. 45 fed af hver slags har jeg sat. Og hvor mange fed var det jeg satte sidste år? Var det mon 56? Hvor har jeg mon skrevet det ned? I hvert fald er jeg spændt på hvor store og flotte disse løg har tænkt sig at blive – og jeg har tænkt mig at følge et råd fra Frøsamlerne om at give dem en omgang hestegødning i slutningen af november, altså når de er begyndt at spire.

Der er 1/2 meter i bunden af bedet, som ikke blev plantet til med hvidløg, de står ellers i 7 rækker. Men der kan jeg jo have morgenfruer. Det bliver smukt.

Skriv et svar

