Sidste dag i efterårsferien

Ja, det er lidt suk-gid-der-var-flere-feriedage-agtigt. Det har været en helt vidunderlig fredfyldt ferie. Og den er jo ikke slut endnu, siger jeg til mig selv.

I går gik jeg og plukkede en kurvfuld æbler, det er sidste udkald, jeg plukkede så mange som jeg kunne børe. Holstener Cox hedder de, de er gode og de kan holde sig pænt længe, så vi har spist dem inden holdbarhende udløber.

 

Så plukkede jeg også røde tjørnebær, fordi jeg har læst en par opskrifter om at man kan lave ketchup af dem. Der var 500 gr, da jeg fik dem vejet. Men helt ærligt, jeg synes ikke det er til at få dem pureret. Nu får vi se, det er jo trods alt ikke ALT, der lykkes, selv om det meste gør, når man bare tænker en lille bitte smule efter.

 

Det sidste jeg gjorde i går var at “fikse” kostumet til sønnike, jeg havde lovet mig selv at jeg ville få det færdigt her i løbet af ferien – og hvor er jeg glad for at jeg ikke sidder og bøvler med det i dag, den allersidste dag.

 

Virkelig skønt at sidde her i brændeovnsvarme og sy. Håber jeg får syet noget mere i alle de mørke aftener, som kommer her de næste måneder.

Skriv et svar

