Den veganske chokoladekage

 

Tænk, den lækreste kage. Lavet helt uden smør og æg.

Opskriften finder du her, een af efterhånden en del veganske blogge/blogs, som jeg henter en masse inspiration fra: http://www.veganeren.com/2012/10/soaked-chocolate-cake.html

Glasuren har jeg lavet lidt anderledes, for vi opererer ikke med vegansk margarine (som vist er helt almindelig plantemargarine) i vores husholdning, så jeg har brugt et plade chokolade (100 gr), noget sukker (4 spsk), en slat rapsolie (billig og raffineret, så den ikke har nogen smag) og en slat rismælk. Det blev fint, men det er nok et område, der kan arbejdes med at forbedre. Smil.

Selve kagen som helhed smager bedårende. I går, da den var nybagt, smuldrede den lidt rigeligt. Men i dag hænger den fint sammen.

 

One Comment Add yours

  1. Losarinas mor siger:

    Der er altså noget med chokoladekage- mine tænder løber i vand, bare jeg kigger på dit foto🙂

Skriv et svar

