Inspirerende dag med frøsamlerne

Jeg har været på mit første frøsamlerkursus i dag. I Stubbekøbing. Det er bare skønt at møde mennesker, som er mindst lige så nørdede som man selv er.

Chilier kan man få til at overvintre – så det skal jeg da prøve. Og så kunne jeg få mine smukke frøstande fra mine broccoli til at modne, hvis bare jeg hængte dem op inde i laden med rod og det hele. Jeg kom hjem med 5 færgen, så det var næsten mørkt, da jeg var hjemme. Men øjnene vænner sig til mørket og jeg gik op efter 4 broccoliplanter, som er fulde af frøstande. Inde i laden havde Mick og wwoof´erne ryddet op og båret haveborde ind og gjort klar, så bilen kan være der. Og det kunne mine broccoliplanter også fint.

Derudover har wwoof´erne flyttet et kirsebærtræ og en masse vilde hindbærplanter hen i skellet mellem Fejø Retreat og Den Helbredende Have. Det er bare blevet SÅ godt.

Fotos mangler, billeder fortæller ellers mere end mange ord.

Published by: Anne Moloney, Fejø Retreat

I live together with my husband at the most wonderful place of Fejø Retreat. I am a trained mindfulness meditation teacher and body psychotherapist. On the land we are realizing our permaculture design with the help of many volunteers. A healing garden opened in 2013.

Kategorier UncategorizedSkriv en kommentar

Skriv et svar

