Kloge Åge – eller hvad

2013 bliver et læseår.

Først fik jeg bogen Græskar i julegave, lige som jeg havde ønsket mig. Jeg faldt over den på biblioteket – og jeg har til dels lært mig en del retter med græskar. Så nu – i 2013 – har jeg planlagt et græskarbed i selvforsyningskøkkenhaven, uhhhh, det bliver godt.

bog3

Så fik jeg flere bøger i julegave, som jeg havde ønsket mig. Om sæbekogning og helbredende urter. Jeg har kogt sæbe en enkelt gang, det er ret nemt, faktisk. Det blev ret lækkert, af kokosolie og olivenolie, økologisk selvfølgelig. Det skal prøves igen, om ikke før, så i permakulturugen til sommer. De helbredende urter, ja, dem lærer jeg mig stille og roligt, henad vejen. Det kommer til at tage laaaaaang tid, men hvad, jeg har livet for mig, jeg er kun 60.

bog2

Og så skal der læses igennem på minfulnesslæreruddannelsen. Jeg har købt 3 bøger. KØBT. Og jeg som ellers låner fordi jeg syns de bare står og samler støv. Men det var for risikabelt, jeg er i læsegruppe og studiegruppe og jeg skal skrive opgave og og og og. Så jeg har købt. De to er lige kommet med posten og jeg var GLAD, glad, glad da Mick kom ind med pakken og jeg vidste hvad det var. Åbnede pakken. Åbnede bøgerne. Snusede. Læste indholdsfortegnelser. Mærkede lysten til at forstå sammenhænge.

bog4

Den sidste bog er jeg næsten færdig med at læse, den har jeg også købt. Arbejdet med meditation sætter spor i hjernen – ligesom alt, hvad vi beskæftiger os med. Hjernen bliver ved og ved med at genformes, gendannes, udvikles. Det syns jeg er heeeeelt vildt spændende. Jeg skal diskutere den med min studiekammerat i Oslo til et møde en aften her i januar. Vi mødes over skype og diskuterer en time, det fungerer fint. Jeg elsker at bo på Fejø, især med internet. Det er utroligt hvad der kan lade sig gøre.

bog1

Ja, 2013 bliver for mig blandt andet et læseår, et urteår, et sæbeår.

 

3 Comments Add yours

  1. Esther siger:

    Det er fint at være ven med bøgerne, dem kan man have mange gode stunder med, det år, der står og banker på, kan ikke undgå at blive et godt år for dig.
    KH mor

  2. Losarinas mor siger:

    Bøger er bare de bedste gaver ! Så fyldt med ny viden, nye oplevelser. Du går i sandhed et spændende år i møde 🙂

  3. Mona siger:

    Gode have- og gør-det selv-bøger er bare det bedste! Helbredende urter har jeg også, købt i antikvariat for mange år siden, og stadig i brug ind i mellem. Urtelære bliver man aldrig færdig med, men det er pragtfuldt lære sig og bruge.
    Teori-U kan du glæde dig til 🙂 – Jeg har også planer om at lave sæbe i år – altså fra bunden – held og lykke med det!

Skriv et svar

