Chili sået, erantis fundet

Fra min frø-nørd-blog-ven Tony Bülow, http://tonybulow.blogspot.dk/, erfarede jeg mellem jul og nytår at det var på høje tid at så sine chilier, ja, dem er rigtigt “på”, de sår allerede i begyndelsen af november.

Jeg har i år chilifrø, som jeg selv har avlet, fra Annette Nielsen, http://browngoesgreen.wordpress.com/, og fra Martin Lehman, http://www.facebook.com/martin.d.lehmann?ref=ts&fref=ts.

Og jeg såede dem i går. De kan fint stå her i alrummet og spire i nogenlunde konstant stuetemperatur – men år de så er spiret og skal til at vokse må jeg have etableret een eller anden form for lyskasse, for ellers bliver de for ranglede. Sidste år såede jeg 31. marts, det var også næsten rekordagtgt sent, I år er jeg altså 2 1/2 måned forud for 2012.

chili_sået_2013

Frøene er naturligvis behørigt tildækket med et tyndt jordlag.

I dag fandt jeg erantis i plænen. Det er lidt frostvejr, men jeg var oppe for at grave porrer op – vi er lykkedes så utrolig godt med vores porrer i år. Det kunne jeg nemt, kun den første halve centimeter jord var frossen. Solen skinner og man kan ikke lade være med at gå en tur rundt i haven, kigge på det hele. Minsandten om ikke erantisseren står dér og lyser op under kirsebærtræerne!!

erantis

One Comment Add yours

  1. Losarinas mor siger:

    Tak for at dele dine erantis🙂
    Det bedste jeg vidste, da jeg havde have, var at gå disse runder og se efter de tidlige forårs tegn🙂

Skriv et svar

