Findhorn, mandag

Findhorn, mandag

 

Mandag var den anden hele dag af mit ugelange ophold på Findhorn, hvor jeg deltog i kurset “Beyond you and me”, ledet af Kosha Joubert og Robin Alfred.

 

Den formelle del af kurset startede kl 9, men kl 8 var der flere mulighder for at deltage i meditation eller lignende. Jeg valgte “Nature Sanctuary” hvor er hver morgen er Taize sange, lovprisning og taknemmelighed. Det var skønt at sidde dér og brumme lidt med, høre de andre synge og bede. Min bøn er for alle mine kære, at de må blive taget vare på – og for menneskeheden på jorden, at vi finder veje, således at det fortsat er muligt at opleve et liv på denne smukke blå planet.

 

Morgenmaden klarer vi selv rundt omkring hvor vi bor, der bliver fyldt op i skabe og skuffer, så der hele tiden er rigeligt af morgenmadsprodukter, frugt, te kaffe og så videre.

 

KL 9 startede kurset og indholdet var kommunikationsfærdigheder, at lære og at praktisere feedback. Basis for det er evnen til at lytte. Vi startede med en sjov øvelse hvor vi skulle gøre alt for IKKE at lytte til det, vore makker havde på hjerte, vi var delt op to og to.

Ny makker og ny øvelse, virkelig forsøge at lytte ind til hvem den anden er og dele det med vedkommende. Jeg fik super god respons på at jeg er “en ældre” (jeg er nok holdets nestor, men der er da et par stykker, der har passeret de 50) som der tydeligvis er gang i. En god rollemodel, et varmt og kærligt menneske, der “lyser op”.

 

Der var flere øvelser om formiddagen, men lige nu husker jeg dem ikke.

 

Skøn, skøn frokost, et smut ned og se butikken, hvile lidt og så igang med kursus igen kl 14. Eftermiddagens overskrift var “rank and power” – det vat heeelt vidt spændende, jeg skriver mere om det senere.

 

Skøn, skøn aftensmad. Aftenen var fri, men to delatgere havde en præsentation af henholdsvis talking stick og et fællesskab i Sibirien, smukke, smukke lysbilleder, lidt film, dejlig musik og fortælling. Jeg ved ikke hvad det er men jeg har en længsel i mig efter det russiske.

One Comment Add yours

  1. hanneoustrup siger:

    Kære Anne,

    Hvor lyder det dog dejligt.

    Jeg mindes 14 dage på Findhorn i starten af halvfemserne. Tak for det!

    Det er så megen inspiration at hente der. Det lyder som om, det er et rigtig godt kursus.

    TILYKKE med det. Hanne

    Fra: Permakulturhaven [mailto:comment-reply@wordpress.com] Sendt: 22. januar 2013 08:18 Til: hanneoustrup@gmail.com Emne: [Nyt indlæg] Findhorn, mandag

    Anne Moloney, Fejø Retreat posted: “Findhorn, mandag Mandag var den anden hele dag af mit ugelange ophold på Findhorn, hvor jeg deltog i kurset “Beyond you and me”, ledet af Kosha Joubert og Robin Alfred. Den formelle del af kurset startede kl 9, men kl 8 var der f”

Skriv et svar

