Findhorn, tirsdag

Formiddagens tema var konflikthåndtering.

Vi arbejdede to og to med spejldans, som efterhånden mere og mere legemliggjorde temaet konflikt og vores erfaringer med dem.

Så kom en øvelse samtale 4 og 4, hvor vi skulle tale om konflikter og vores erfringer med dem. Selve emnet “konflikt” var kategoriseret i 4 underkategorier – men tænk, lige nu kan jeg ikke huske dem. Jeg har det HELDIGVIS stående på et ark, et såkaldt “handout” som vi har fået mange af og som eg tænker er vældig nyttige, hvir og når jeg senere skal bringe noget af at dette, som jeg lærer/stifter bekendtskab med, ud i den virkelige verden dér hvor jeg selv har mit daglige virke.

Næste øvelse var 2 og2, hvor vi skulle finde en kropsposition, der viste vores egne side i en given konflikt. Derpå skulle vi stille os op som “den anden”. Derpå skifte mellem de to. Makkeren hjalp hele tiden med at klargøre, Til fidst fandt man et sted fælles for de to. Jeg arbejdede med en konflikt, som jeg er en del af og øvelsen gav virkelig gode indsigter.

Derefter en kort præsentation og gennemgang af principperne for Ikke-voldelig kommunikation.

Frokost.

Eftermiddagen bød på en udflugt til Findhorn River, et vidunderligt område hvor vi gik en lang tur kang med floden. Da vi kom hjem var der te og kiks og spørgsmål om Findhorn.

Skøøøøn aftensmad.

Aftenen bød på en spændende præsentation af GEN, Global Egovillage Network, som jeg tror vi bliver med lem af på Fejø i vres lille permakultur- og omstillingsforening.

One Comment Add yours

  1. Esther siger:

    Det lyder, som om I har mindre vinter derovre, her er det godt nok koldt. Håber, du kan bruge al den nye lærdom i dine aktiviteter i Danmark.
    KH mor

Skriv et svar

