Findhorn, onsdag

Findhorn, onsdag

 

I dag, hvor jeg skriver dette er det faktisk torsdag morgen. Det føles alleede længe siden det var i går morges.

 

Programmet for dagen var World Café om formiddagen og Open Space om eftermiddagen. Jeg havde meldt mig frivilligt som facilitator af World Café og det var der også en anden, der havde, en irer ved navn Patrick. Hame skulle jeg arbejde sammen med for første gang, vi skulle mødes 8.15 for at gøre klar. Temaet var mænd og kvinder, eller måske mere præcist mandlig og kvindelig energi, dette var defineret af kursuslederne og gudskelov for dét. Det samme gjaldt spørgsmålene og der skulle være 3 runder.

Første runde: Hvilke erfaringer har du gjort dig indtil nu i dit liv som hhv. Mand/kvinde i relation til at deltage i aktivt medborgerskab (go into active citizenship). Der var to mandeborde og 3 kvindeborde.

Næste runde: Hvad er dit næste skridt som hhv. Mand/kvinde i relation til aktivt medborgerskab? Stadig delt op i mande- og kvindeborde.

Tredje runde, nu med blandet mænd og kvinder ved bordene: Hvordan støtter vi i fællesskab hinanden som aktive medborgere?

 

Det gik rigtig godt, spændende udfordring at skulle lede en café med en person jeg knapt nok kender.

I frokostpausen gik jeg en tur ud i Cullerne Gardens, hvor Findhorn dyrker mange af deres grøntsager, de er 70 % selvforsynende. Jeg blev bekræftet i at jeg skal holde sommeren fri fra mit lønarbejde (enten orlov eller sige op)  og arbejde hjemme. Dér fremstiler de også Findhorn Flower Essence, som jeg selvfølgelig tænker og håber at vi kommer til at producere i Den Helbredende Have på Fejø.

Eftermiddagen var en helt vidunderlig Open Space. hvor der VIRKELIG var Open Space, så man kunne gøre hvad man ville. Jeg trængte til en masse knus, syntes jeg og det fik jeg. Gik med Anne i The Nature Sanctuary og sang toner, meditativt.Vidunderligt. Rensende.

Aftensmad på Cluny Hill College, en fantastisk, forunderlig oplevelse. Der var forskellige ting man kunne deltage i på Cluny, men jeg havde for flere dage siden set at der ville være Sacred Dance i Universal Hall på Findhorn, så jeg tog tilbage til “The Park” og dansede vidunderlige danse.

One Comment Add yours

  1. Esther siger:

    Det lyder, som om det er et kursus, som du nyder i fulde drag. Du vil nok tit tænke tilbage på disse glade begivenhedsrige dage i Skotland.
    KH mor

Skriv et svar

