Findhorn, torsdag

Findhorn-Community-CentreFindhorn Community Centre – hvor vi holdt til oppe på første sal i det 12 kantede rum. Smukt og dejligt at være i. Foto: Ales Praprotnik.

 

Torsdag morgen var jeg med mig selv, ikke nogen fælles meditation, sang eller andet. Det er virkelig dejligt, at det er et tilbud.

Hele torsdagen handlede om et koncept, der hedder “Dragon Dreaming” og som handler om at realisere drømme i fællesskaber.

90% af de drømme, mennesker har bliver aldrig sagt højt.

Af de drømme, der går ind i en planlægningsproces, når de 90 % aldrig længere end til planlægningsstadiet.

Af de drømme, der planlægges fuldt ud og som går ind i en realiseringsfase, dør de 90%.

De drømme, som man planlægger og gennemfører, de skal fejres!!

Det var et superspændende koncept, jeg tænker lige nu at jeg vil sætte mig lidt mere ind i det og måske på Fejø kunne vi prøve det af.

Eftermiddagen handlede også om at drømme, at stå frem og sige sin drøm højt, klart og tydeligt. Jeg er noget forvirret her, for hvad er en drøm, hvad er en vision, hvad er en ide, hvad er en intension, hvad er en tanke, hvad er et ønske. Tænker på John Lennon´s Imagine.

Om aftenen var der deltagerpræsentationer af penge og af fællesøkonomi. Een af deltagerne fra Slovenien har tænkt meget over det med penge, hvad er penge og hvordan virker de monetære systemer. Det var spændende at høre og faldt i tråd med hvad jeg har fået præsenteret tidligere. En anden delatger bor i et fælllesskab i Tyskland, Gastwerke, hvor de bor 200 mennesker sammen i fire seperate fællesskaber med fællesøkonomi. Jeg synes det er nemt at forstå, jeg har også fællesøkonomi med min mand. Desuden havde vi fællesøkonomi på Svanholm, omend knap så radikalt som i Gastwerke. Men i Mosters Tulipaner havde vi en 100% fællesøkonomi og jeg husker ingen problemer med dét.

Eftersom nogen af deltagerne rejser allerede i dag skulle vi feste, jeg må indømme, jeg var for træt. Men jeg var da med, dansede og kiggede på de andre, som dansede. Kl. 11 var jeg træt og gik i seng. Festen blev holdt i det gæstehus, hvor jeg bor – så det var noget on and off med hensyntil at sove de første timer grundet det stærkt forhøjede lydniveau.

One Comment Add yours

  1. Esther siger:

    Godt, jeg ikke skal skrive eller fortælle om mine drømme, det er meget sjældent jeg drømmer. Eller i hvert fald kan huske nogetsomhelst, for vi drømmer vist allesammen.
    Glæder mig til at høre mere om kurset i Skotland.
    KH mor

Skriv et svar

