Tid

frokost

 

Tid er en gave. At tænke sig – at have tid. Tid til at tilberede en dejlig frokost.

I Nr. Snede købte jeg en færdig creme fraiche dressing i Brugsen. Det smagte bare SÅ godt. Vi gør det ikke i creme fraiche dressinger ellers, men jeg tænkte livet ville være bedre med creme fraiche dressing end uden. Banalt, javel – men det er alt andet lige alle disse små banale hverdagsting, som livet består af. Jeg læste på etiketten hvad er i af ingredienser og nu laver jeg selv de skønneste hvide dressinger. For creme fraiche har vi kun i huset ved særlige lejligheder, men soyafløde er mindst lige så godt. Hemmeligheden er den rette balance mellem den syrlige eddike, lidt sukker (eller som jeg er heldig at have: den skønne æblesirup fra Kernegården) og salt. Plus det ny veganske vidundermiddel: en skefuld gærflager. Tilsmagningen kan være alt muligt, kun fantasien sætter grænser: hvidløg (her er allerede hvidløgstoppe i haven), alskens krydderurter, tamari.

2 Comments Add yours

  1. Losarinas mor siger:

    Små øjeblikke af “banale” glæder- det er livskvalitet i min optik 🙂

  2. Anonym siger:

    Medens tiden farer af sted, er det rart at vide, at selv om den forsvinder, giver den også mange minder, som man kan blive ved at glæde sig over.
    KH mor

Skriv et svar

