Formiddagste i havestuen

teihavestuen

 

Det kan godt være der ligger sne i driver udenfor. Og det kan godt være, at der var vilde og voldsomme isblomster på vinduerne i havestuen til morgen.

Men.

Solen skinner og vinden har lagt sig. Varmen kommer med det samme i havestuen. Når jeg kan sidde dér med min kop formiddagste – som for øvrigt sletikke var te, men gurkemeje, en teskefuld opløst i vand, og føj for den, hvor det smager, men det skulle være så godt for disse rheumatoriske inflammationer, som i nogen grad plager mig i min højre hofte, så dét må man bare tage som medicin, eller finde på noget mad at komme det i – når jeg kan sidde dér med min kop formiddags hvad-det-nu-er, så bliver det bare ikke bedre. Det er SÅ fedt. Man må tænke jeg overdriver, men nej, det er SÅ fedt.

Nu vil jeg gøre lidt rent, min mindfulness gruppe kommer i aften, det glæder jeg mig altid til, og den skarpe sol får støvet til at ses. Virkelig ses. Og lidt rengøring skal der jo til, det ved vi. På Findhorn siger de: Work is love in action eller Work os love made visible. Så jeg vil nu, qua lidt rengøring, gyde omsorg ud over dette skønne sted, som jeg i den grad elsker at være på. Gøre kærligheden synlig.

One Comment Add yours

  1. Anonym siger:

    Det er altid dejligt at sidde i solskinnet, om det nu er ude eller inde. Forhåbentlig kan man snart sidde i solskin også udenfor.
    KH mor

Skriv et svar

