Citronbad

Det er tidlig morgen. Jeg elsker morgener. Ligger i sengen med min te, katten ligger i fodenden og spinder. Jeg elsker min seng og min te og min kat. Jeg kan kigge ud af vinduet, ud på bakken og himlen eller jeg kan læse, skrive eller som nu: skrive et blogindlæg. Skøøøønt.

citrontrae

 

I går vaskede vi alle citrontræets blade i let sæbevand. Citrontræet har i nogle år været stærkt angrebet af bladlus. Myrerne holder bladlusene og myrerne har et effektivt regime. Jeg har forsøgt forskellige strategier de sidste par år uden held og lige nu er alle blade manuelt befriet for bladlus – så får vi se om det virker og citrontræet igen får lyst til at blonstre og sætte frugt. Der er ikke noget som duften af blomstrende citrontræ.

 

Vi er flittige og vi når helt vildt meget på de 2 gange to timer vi laver praktisk arbejde. Værelserne bliver stille og roligt forskønnet med tæpper, lamper, vaser, gardiner, bøger – og måske også billeder på væggene.

haveplan

Beplantningsplanen er NÆSTEN klar. Alle planterne som er sammenfaldende med Hildegard og Henrik (Det er Hildegard af Bingen og Henrik Harpestreng) er placeret.

havepaln_2

Det vi mangler er de af Hildegards planter som Henrik IKKE har plus vi mangler placering af de planter som vi har og som ikke indgår i hverken Hildegards eller Henriks sortiment. Jeg får stille og roligt mere og mere styr på det og det er dejligt.

rødløg

Så lavde jeg mad i går. Bagte rødløg. En “postej” med ris, tofu, spinat og rødløg – det skulle have været risbøffer, men det hang ikke ordentligt sammen, så kom det i en form og ind i ovnen. Kogte kartofler, en skøn sovs fra dagen før samt hvidkålssalat. Ida og Ida havde bagt en skøn kage uden sukker og uden mel, så der var også dessert. Og så om aftenen holdt jeg oplæg om Findhorn, jeg brugte en powerpoint præsentation fra kurset og det gik superfint.

2 Comments Add yours

  1. Anonym siger:

    Der er mange aktiviteter i huset ved Mount Moloney, dejligt at læse om.
    KH mor

  2. Losarinas mor siger:

    Der er liv og vækst omkring dig:)

Skriv et svar

