Attunement i hverdagen

englekort

Siden jeg kom hjem fra Findhorn har jeg øvet mig i at holde fokus på “Work is love in action”, at hver dag og hvert minut på dagen er værdifuld og det handler om at udfolde fred, kærlighed, omsorg, venlighed, respekt på jorden. Hjertets åbning. Nemmere sagt end gjort og det er store ord. Men ikke desto mindre øver jeg mig.

Når her er wwoof´ere øver jeg mig i at sætte enkle ord på denne hverdagspraksis, små ceremonier og ritualer i hverdagen der hjælper os med at huske livets højere aspekter og den dybere mening med at vi er her på jorden og at vi er sammen.

I går dansede vi en enkel cirkeldans (jeg købte to cd´er på Findhorn med hæfter med tekst og musik og becifringer og dansetrin) og trak et englekort fra transformationsspillet. Balance, Kærlighed, Entusiasme og Ansvar – ord der gav dyb mening for os hver især.

spireproever

Det blev endnu en vidunderlig dag. Formiddagen med såning og en ny opmåling af bedene i Den Helbredende Have på Fejø. Jeg troede jeg havde tegnet forkert, men det passer nu meget godt. Jeg har ofte den forestilling at et eller andet, for eksempel at så spireprøver, det kan jeg lige hurtigt ordne. Men rent faktisk arbejdede vi to mennesker i over en time på at disse prøver sået. Frøene skal findes frem, skilte skrives, urtepotter med muld klargøres. Og så skal der ryddes op efterfølgende – det har jeg også bare rigtig svært med.

ida

Den anden wwof´er brugte formiddagen på at tilse og vande alle de ompottede planter og spirebakker, der nu står i alle husets rum og arbejde med nogle små dekorative  collager der kan pryde de mange bare vægge i stuehuset. Noget på væggene har i den grad betydning for om et rum er hyggeligt og byder een velkommen.

Efter frokost forberedte vi aftensmad, fordi vi ville spille transformationsspil om aftenen. Desuden havde vi kun 1 time til at arbejde, for jeg skulle til et bestyrelsesmøde i Fejø Permakultur og Omstillingsinitiatuv og de andre ville til et lille loppemarked med kunstudstilling på øen – måske kunne man finde to små pæne spejle, eet til hvert værelse.

Lene

Vi lavede små lækre rosinkugler til guf under transformationsspillet, bagte stenalderbrød, lavede to slags nisssmør og en skøn salat. Da vi nåede frem til aftensmadstid lavede Mick lækre omeletter af friske landæg fra nogle af vores venner på øen, Peter og Anna-Pia. Det er også et forårstegn at hønsene lægger så mange æg!

clevia

One Comment Add yours

  1. Anonym siger:

    Tak for endnu et indlæg, som jeg elsker at lade øjnene hvile på.
    KH mor

Skriv et svar

