Græskar

graeskar

 

I efteråret var jeg på Frøsamlernes kursus. I sådan en sammenhæng møder jeg mennesker som er yderst interessante, blandt andet var der er par, som dyrkede græskar med kerner uden skal. Manden havde købt frø hos Impecta, et svensk frøfirma.

Jeg fandt frøene på nettet og i går kom de med posten. Nakenfröpumpa hedder de. Og Olga som sortsnavn, for at det ikke skal være løgn. Jeg har også tænkt mig at dyrke de såkaldte buternutsquash i år, har ikke prøvet det før, men nu skal det være. Og så kunne jeg ikke stå for “Long Silver” som er et rigtig gammelt græskar, der har været dyrket siden attenhundredeoghvidkål. Alle frøene såede jeg, eet i hver potte. Kan ikke vente til de spirer – for slet ikke at tale om til der ikke længere er fare for frost hen engang i maj, hvor de skal plantes ud.

graeskarsaaet

One Comment Add yours

  1. Anonym siger:

    Håber for dig, at de røde snegle vil frede dine græskar, og hvad du ellers dyrker.
    KH mor

Skriv et svar

