Rødderne tørrer

roedder

Alantrødderne fik jeg vasket og skrubbet og skrabet og lagt til tørre, så kan jeg eksperimentere med teer og tinkturer.

I går var en produktiv dag uden lige. Sådan er der jo nogle dage ind imellem, heldigvis.

Jeg startede med om formiddagen at holde et lille foredrag om Findhorn for to begejstrede tilhørere. Jeg havde lavet “Lenes mufkugler”, dvs rosiner, mandler, valnødder, citronsaft, æblejuice, lakridspulver og kakao kørt i foodprocessoren og trillet til kugler i kokosmel. Plus dejlig urtete af timian, lidt rosmarin og stevia, som nu begynder at skyde efter ompotningen.

Dejlig frokost med Mick, så en tur op til Jette for at få en stikling af surbær, som er i Hildegards havesortoment – eller er det Henriks? eller er det hos begge? Nå, det husker jeg ikke lige nu, men jeg fik en stikling med hjem, så der nu står een i vand og een i minidrivhus, så kan vi se om de begge slår rod. Desuden er en gren bøjet ned ved een af buskene i Jettes have, så der kommer også en stikling dér. Og tænk engang, surbær er det samme som aronia, ha, ha, så blev jeg klogere! God snak om alt muligt og på vejen lige et smut ind til Heidi for at høre om hun havde æg at sælge. Det havde hun og hun bød på kaffe og snak og det var hyggeligt.

Da jeg så endelig kom hjem og fik klædt om til at gå i haven var klokken 4 – men solen strålede og fuglene kvidrede og sørme om ikke jeg gik derude lige til kl 7. Jeg flyttede blåbær og akeleje, lugede og ordnede i hvidløgsbedet og kørte hestemøg på. Jeg fik også genopmålt nogle bede og gange i de såkaldte depotbede, det er jo vores bede på Fejø Retreat, som nu bliver tømt for læge- og krydderurter og jeg går og planlægger, hvad der nu skal være. Mick kom ud og gik med vandkanden. Jeg tror det er sådan livet er i himlen, en god forsmag.

Hurtig aftensmad med kartofler og kikærter, det smager simpelthen bare så skønt, tillavet i den smukke solnedgang mod vest. Kønnere i virkeligheden end på billedet!

aftensol

One Comment Add yours

  1. Anonym siger:

    Man siger, der ikke sker så meget på vore små øer, jeg bliver helt forpustet ved at læse om alle aktiviteterne.
    KH mor

Skriv et svar

