Virksomme dage

valmue

Jeg havde håbet at jeg havde et foto af læge-alanten i blomstring, det ville have været passende sammen med alle rod billederne fra de sidste dage. Det bliver en valmue i stedet for.

I går var det regnvejr om formiddagen, så jeg var ikke i haven, kun for at hente urter, timian og oregano, samt for at grave en masse porrer op. Lerjorden deroppe ved porrerne er en lille smule frossen, men kun lidt. Og de skal op og spises nu. NU. Så jeg lavede to porretærter med rødløg og krydderurter. Meget velsmagende. En god krumme fik jeg også fabrikeret, med olie, ikke smør, og med samlet ca en trediedel majsmel og rugmel.

Jeg bagte også en vegansk banankage, dvs uden æg og smør. Mums den var god.

Om eftermiddagen fik vi gæster, Bjarne Gantzler fra Omstilling Danmark. Vores permakultur- og omstillingsgruppe mødtes (de af os der kunne og havde tid og lyst). Det blev et rigtig godt møde. Til aftensmad blev Danielle og hendes børn og spiste og bagefter spillede vi et nyt lidt dominoagtigt spil, det var sjovt for både børn og voksne. Bjarne vandt, det var heldigt for han var jo gæst! Bjarne bor her en enkelt nat, i dag skal vi ud og cykle på øen og kigge på regnvandsopsamling og energiforsyning.

2 Comments Add yours

  1. Anonym siger:

    Det er jo godt med et jævnt og virksomt liv på jord, for mig er det herligt at høre lidt om det. Jeg gætter på, man sover godt om natten efter den megen aktivitet.
    KH mor

  2. Anonym siger:

    Dejligt at høre om et jævnt og muntert, virksomt liv på jord.
    KH mor

Skriv et svar

