Stiklinger

stiklinger

 

Før påske pottede jeg om og tog stiklinger af laurbær, psysalis og citrontræet. Senere satte jeg lavendelstiklinger.

Psysalis, ananaskirsebær hedder den vistnok på dansk selvom den er sur som bare dén, har åbenbart meget nemt ved at slå rod, den har stået i havestuen hvor der jo er noget koldt. Laurbærrene har stået på gulvet i alrummet og det ser ud som om de skyder fint. Nu er de kommet ud i lyset i havestuen – jeg håber de gror som de skal. Citrontræstiklingerne har stået i havestuen og jeg synes ikke der er SÅ meget liv i dem, men nu er de kommet ind på det varme gulv i alrummet, så får vi se om det hjælper på lysten til at sætte rod. Lavendelstiklingerne har også stået i havestuen, der er ikke megte liv at spore dér. Måske jeg skulle sætte dem ind i havestuen?

One Comment Add yours

  1. Anonym siger:

    Det må være rart at nusle/pusle om din stiklingebørnehave. Håber, de villigt slår nogle gode rødder.
    KH mor

Skriv et svar

