Sol og vand

fasan

 

En fasankok holder til i haven. Han og jeg går derude og pusler, han skynder sig ikke væk, når jeg kommer. Her sidder han i eftermiddagssolen tæt på køkkenvinduet i alrummet – farverne falmer ved at jeg har fotograferet gennem en rude plus alt det med Photoshop og optimering. Men alligevel – jeg nyder det gode selskab.

Jeg er simpelthen så flittig i haven. Sår, potter om, graver op, potter, planter, vander, luger, forbereder, registrer, noterer, undersøger. Alle planter som jeg sætter ud i de permanente bede bliver noteret på oversigtsplanchen – og det kan da godt være at jeg rent faktisk kun har flyttet og registreret 20 planter, men for mig er det meget. Depotbedene tømmes langsomt og der bliver plads til nye planter.

I den lille selvforsyningsurtehave spirer hvidløgene superfint. Mick og jeg lugede gangene for græs og mælkebøtter i går aftes, det er skønt at gå dér i aftensolen sammen.

Men det bedste af det hele er at jeg var i vandet i går! Så er sommeren skudt i gang for mit vedkommende.

One Comment Add yours

  1. Anonym siger:

    Efter alt havearbejdet er man sikkert så dejligt træt, at man får en god nattesøvn, det er guld værd.
    KH mor

Skriv et svar

