Permakulturuge i gang

laden_tirsdag

 

Der er mange ting, der er godt ved at holde de sommeruger, vi efterholden holder en del af. Een af dem er at vi får ryddet op. Lige nu er laden indrettet fint til ladekøkken, som vi kalder det. Plads til at lave mad, plads til at sidde inde og spise, hvis det regner. Og som i aftes, sidde i læ for vinden og få sig en sludder inden sengetid.

I år leger jeg, at jeg har åbnet en restaurant. I de fire hele dage, som permakulturugen kører, tirsdag, onsdag, torsdag og fredag er det mig, der kører menuer, indkøb og orden i køkkenet. Det er startet meget godt. Jeg har to hjælpere på hver dag og fredag 4, fordi vi skal have tang menu. Blæretang. I dag kan vi starte med at få lidt blæretang i brødet. Jeg høstede et par håndfulde i går mens jeg var ude at bade.

Jeg kommer til at tænke meget på mad i denne uge. Planlægning, indkøb, organisering – høst.

Om formiddagen skal vi wwoof´e. I dag og på torsdag hos Jeannie og Gary, onsdag og fredag her.

Det er startet godt, jeg har sovet godt i nat, folk har været her før, de fleste i hvert fald. Vi er 11 voksne. Det er dejligt.

Skriv et svar

