Bundet

bundetBundet til skærmen, skulle der vel retteligen stå.

Denne uge er afsat til først og fremmest at skrive min opgave på uddannelsen til mindfulness formidler, som jeg er i gang med og har været det i snart 3 år. Hold da op, det har været en spændende rejse og jeg syns godt nok jeg har lært meget. Om hvad? Om nærvær, om bevidsthed.

Opgaven hedder:  “Sidde stille, intet gøre, græsset gror af sig selv – Mindfulness som redskab til håndtering af kroniske smerter”.

Det er godt at få det skrevet. At få sammenstykket alle de brokker af viden og erfaringer, der ligger som et ulagt puslespil indeni. Men kors i hytten, hvor er det svært!

Denne blogpost er een af mange overspringshandlinger. Jeg savner at være ude og jeg må konstatere at jeg kan ikke koncentrere mig i de 6 timer, som jeg hver dag har sat af til opgaven. 20 sider skal jeg vist skrive, jeg er på 13 nu. Men det går nok………

Og jeg må sige at det er fantastisk at jeg kan sidde heroppe på 1. sal i vores fantastiske multifleksrum, lægge lidt brænde i ovnen og så er her bare super skønt. Jeg kan sidder her ved spisebordet på en god stol og jeg kan lægge min ned på madrassen. Computeren er bærbar, så den kan komme med overalt. Læsning og nedskrivning af noter, aflytning af båndende interviews med elever – det er godt nok godt.

Og så gider jeg pludselig en masse ting, som ellers er noget jeg ikke gider. Ha, ha. Eller som jeg vælger ikke at prioritere, for disse plogposter gider jeg altid at skrive, det er bare ikke altid jeg lige prioriterer det.

One Comment Add yours

  1. Esther Vinter Pedersen siger:

    Held og lykke med den store opgave, som snart er afsluttet. En god og lærerig rejse har det sikkert været.
    KH mor

Skriv et svar

