4. november, kroppen

Dagens udfordring fra Mindfulground handler om kroppen. Mig og min krop. Hvordan behandler jeg kroppen – hvordan behandler jeg mig?
Jeg har det bedst, når jeg kan være udendørs også. Skifte mellem ude og inde aktiviteter. Og når jeg kan skifte mellem at være motorisk aktiv og stillesiddende med læse/skrive/computerarbejde. Og hvile, når jeg har spist.

Jeg har det bedst, når motion kommer fra dagligdagens praktiske aktiviteter, hænge vasketøj op, støvsuge, slå græs, skovle sne, gå op og ned af trappen. Danse og svømme kan jeg også lide.

Jeg har lært mig at lytte til signalerne fra kroppen. Har det bedst, når jeg ikke drikker kaffe og rødvin. Har det bedst, når jeg ikke spiser kød, men proteiner fra bælgfrugter og fisk og når jeg får masser af grøntsagsmad, rå, kogte, stegte grøntsager. Æg og mælkeprodukter er heller ikke for godt i for store mængder. Går i seng, når jeg er træt. Står op, når jeg er udsovet, hader at vågne ved vækkeur. Smertesymptomer fra hvad lægen kalder gigt og “ja, vi bliver jo ikke yngre” (jeg er 61) er stort set fraværende.

Ja, så er der det med kager. Jeg må i et vist omgang regulere og kontrollere indtaget af kager og visse søde sager. Jeg tror ikke jeg er sukkerafhængig, det smager simpelthen bare så godt.

http://www.mindfulground.com/day4-how-do-you-treat-your-body/#sthash.L3AB8wsn.dpuf

November 4, 2013 / by carina / Make A Comment / Filed under Living Mindfully Blog Challenge, Mindfulness meditation, The great teachers

2 Comments Add yours

  1. Esther Vinter Pedersen siger:

    Det er rart at få brugt kroppen i ens daglige tilværelse, det er alle vist enige om, så det er så dejligt at pusle om hus og have.
    KH mor

  2. Miri siger:

    Spændende måned du er i gang med !
    Må vist lige læse dine indlæg for November🙂
    Åh kager🙂

Skriv et svar

