5. november, kontrol – eller hvad?

planteskoleplanterI dag var jeg på planteskolen Steens Planteskole i Nørreballe, for at aftale det sidste omkring den store ordre til Den Helbredende Have på Fejø.

Det er simpelthem så spændende!

Jeg fik bilen fuld af planter med hjem, solen skinner og dem skal jeg ud og plante i dag – først i næste uge kommer en lastbil med planter, økologisk pottemuld, gummidug til vanddammen og…….

Ellers er november en måned, som jeg har gjort til en måned med udfordringer fra Mindfulground. Det har indtil nu været et godt valg, for det er frugtbart at reflektere ud fra andres input.

Spørgsmålet i dag handler om hvor i mit liv det vil være en god ide at slippe kontrollen og invitere hvad jeg kalder hjertets kvaliteter, for at få det til at manifestere sig, som jeg nu ønsker skal ske. Kvaliteterne er italesat som kærlighed, sandhed og inspiration.

Hvis jeg skal være helt ærlig…….. så handler det for mig ikke om enten eller, men et både og. Jeg har brug for mit rationelle sind til at hjælpe mig med at bevare jordforbindelsen, sørge for det, som SKAL sørges for – herunder penge på kontoen til at betale de faste udgifter med. Jeg har selvfølgelig også brug for, at det, som jeg gør i mit liv, både sker ud fra og peger mod et dybere perspektiv.

Jeg tænker at vesten er i et paradigmeskift, hvor indre værdier kommer til at få meget større betydning end de har haft i et par århundreder. Vi lever i en tid, hvor materialitet og udvendiggørelse stadig fylder mest for langt de fleste mennesker i vesten. Og det er ved at ændre sig. Dermed er det også en utroligt spændende tid at leve i.

Jeg vil sætte et citat fra Dalai Lama som punktum (sakset fra et andet sted på Facebook): “We need to strengthen such inner values as contentment, patience and tolerance, as well as compassion for others. Keeping in mind that it is expressions of affection rather than money and power that attract real friends, compassion is the key to ensuring our own well-being.”

http://www.mindfulground.com/30-day-living-mindfully-blog-challenge-day-3-belinda-pate-macdonald/#sthash.Qbmcj9ZZ.dpuf

Skriv et svar

