6.november, taknemmelighed

Citat af Eckhart Tolle: “Acknowledging the good that you already have in your life is the foundation for all abundance.”

Sådan starter dagens udfordring fra Mindfulground, det handler om taknemmelighed.

Hmmm – linket til udfordringen virkede ikke. Men taknemmelighed….

I min terminologi er det een af følelserne fra hjertet. Det er simpelthen så meget, man har at være taknemmelig over. Man kan være tilbøjelig til at tage meget i hverdagen for givet og rette opmærksomheden mod problemer og alt det uvisse.

Imidlertid er der så meget desto mere glæde at hente ved at dvæle ved følelsen af taknemmelighed over for –
lige nu har jeg muligheden for at sidde her og reflektere
lige nu kan jeg hente vand fra hanen nogle få skridt borte, den bedste og mest perlende kvalitet af drikkevand. Jeg kan koge det i elvandkogeren og drikke kogt vand, hvilket jeg er begyndt at sætte særdeles meget pris på. Eller jeg kan lave te og kaffe
lige nu har jeg ikke ondt, kroppen føles udhvilet og fredfyldt
lige om lidt kan jeg tænde op, hvis jeg vil. Brændet bar jeg ind i går, skønt brænde fra vores egen jord, savet med elsav af mig selv og den sødeste wwoof´er Helene fra Sverige
lige nu ……..

Jeg skal ud og plante flere planter i dag, hvis det holder op med at regne.

One Comment Add yours

  1. Esther Vinter Pedersen siger:

    Det er nok klogt at prøve at være til i det, der nu engang er til. Det kan være let, det kan være svært. Det er sikkert klogt at prøve. Engang imellem føler man, det lykkes og bliver taknemmelig for det.
    KH mor

Skriv et svar

