9. november, naturen……

landskabet

Naturen…….

Fejø Retreat ligger midt i det åbne landskab. Vinden blæser en del, men bortset fra det er her stille.
En musvåge våger.
Dådyret græsset.
Fasanerne, harerne…..
Lige nu er gæssene på træk.
Vi kan se nærmeste nabo, der er nok i virkeligheden 200 – 300 meter derhen. Men det føles som om der er langt.
Tæt på havet, Smålandshavet, et roligt farvand, hvor man kan fiske og sejle i havkajak. Jeg går ture langs med vandet og jeg bader og svømmer dagligt sommeren igennem.
Havets nærhed, det høje ionindhold i luften er næsten det bedste, men også at følge vinden, når den får græs og korn til at bølge som pelsen på et dyr.
Bakken.
Udsigten.
Jeg elsker det og føler mig dybt forbundet med landskabet, det åbne landskab, med de bugtede kurver og den afvekslende frodighed af mark og mose, plantager, småkrat – og vandet.

Jeg er født på landet.
Fra jeg var omkring 10 år til jeg blev 45 boede jeg i byer og forstæder.
Og så flyttede jeg tilbage til landet og til vandet. På Fejø, det har jeg ikke fortrudt, her hører jeg til, her har jeg slået rødder.

http://www.mindfulground.com/day-9-mindful-in-nature#sthash.ucVlQ2Y5.dpuf

One Comment Add yours

  1. Esther Vinter Pedersen siger:

    Forhåbentlig går der rigtig lang tid, hvor mennesker kan få lov at bo på disse dejlige øer, som Danmark har så mange af.
    KH mor

Skriv et svar

