12. oktober, tålmodighed

Er jeg tålmodig?

Med nogen ting er jeg nok i virkeligheden ret tålmodig – men der er sandelig også meget, som jeg er utålmodig omkring. Kan ikke vente. Det skal være NU. Vil have det overstået, videre til det næste. Jeg er også urealistisk med mangt og meget, tror fx ofte at det er nemmere at få dit eller dat til at ske end det i virkeligheden er.

Utålmodigheden bringer masser af irritation med sig og er også et dække over en dyb indre kritik om at ingenting er godt nok.

HELDIGVIS er jeg blevet så tusing millioner gange meget bedre til at ACCEPTERE at jeg er utålmodig og til at bære og rumme irritationen og til at opdage den indre kritiker. Hilse velkommen, nå er du nu dér igen, min gamle følgesvend. Ja, ja. men det er som det er.

Det var dagens udfording fra Mindfulground

http://www.mindfulground.com/day-12-are-you-impatient#sthash.65ln6M8X.dpuf

One Comment Add yours

  1. Esther Vinter Pedersen siger:

    Når man får børn, lærer man vist at være tålmodig, arbejder i hvert fald på at lære det.
    KH mor

Skriv et svar

