Vandkefir

1vandkefir

 

Jeg har fået en vandkefir svamp tilsendt med posten. Det skulle være lidt i stil med den anden svamp, jeg havde, kombucha´en – og som jeg ikke fik den store succes med, desværre.

Denne er meget nemmere at have med at gøre. Jeg har lavet vandfefir 2 gange nu, dettte er det 3. “bryg”. Det skal stå i 3 dage i stuetemperatur, så er det klar. Masser af gode mælkesyrebakterier til tarmen og i et hele taget skulle det være suoer sundt at drikke et glas hver dag. Det smager syrligt frisk. Der er 1 økologisk citron i og en figen plus 60 gr sukker pr liter vand. Her er 2 1/2 liter i gang.

One Comment Add yours

  1. Anonym siger:

    Der er gang i aktiviteterne, kan jeg se, foråret fylder jer med ny energi.
    KH mor

Skriv et svar

