Ingen roser uden torne

Fredag først på aftenen var det skøn sol og jeg gik tur i haven. Ude i Den Helbredende Have var der et træ, der trængte til blive bundet lidt ekstra op og jeg trådte ind i bedet for at ordne det. Og trådte på en torn, tror jeg det var.

Nå, men det bliver jo ikke ved med at gøre nas, så jeg glemte alt om dét til lørdag morgen, hvor der tydeligvis var en hævelse på forfoden, ubehageligt som bare pokker når jeg skulle gå. Foden i sæbevand, sad der noget derinde – tilsyneladende ikke. Og hvad med stivkrampe, jeg var da vist ikke blevet vaccineret mod dét siden engang i begyndelsen af 90´erne.

Så i aftes til fællesspisning på skolen havde lægen kanylen med og jeg fik et skud mod stivkrampe, den slags skal man tage alvorligt, sagde han, det andet, betændelsen, det skal nok gå i sig selv igen.

Herligt med livet på en ø!

One Comment Add yours

  1. Anonym siger:

    Det er nok klogt at fortsætte lidt med badning af foden, så den kan blive så god som ny igen og glæde sig over at kunne trave rundt på øen.
    KH mor

Skriv et svar

