Designtanker

(Jeg ved ikke hvorfpr koden er med, det er kune billederne der giver mening for ikke ikke.html-kode-nørd)

<div style=”margin-bottom:5px”> <strong> <a href=”//www.slideshare.net/PeterCowPermaculture/some-inspirational-permaculture-ideas-for-sustainable-living” title=”Some inspirational Permaculture ideas for sustainable living.” target=”_blank”>Some inspirational Permaculture ideas for sustainable living.</a> </strong> from <strong><a href=”//www.slideshare.net/PeterCowPermaculture” target=”_blank”>Peter Cow</a></strong> </div>

Til april – nærmere bestemt den 9 – 16 April kommer Peter Cow til Fejø Retreat for at holde kurset “People and Permaculture”.

Præsentationen ovenfor har jeg fundet på nettet og det er netop Peter Cow, der er ophavsmand. Det er planche 23, som lige nu er interessant for mig, det er netop de spørgsmål, som vi stillede os selv, da vi i sin tid påbegyndte vores permakultur design gruppe i Danmark, vi var 5 personer og een af os har nu erhvervet sit diplom, nemlig Cathrine Dolleris.

Hvad går godt

Hvad er udfordrende

Hvad er mine visioner og mål på den lange bane

Hvad er mine næste opnåelige skridt henimod mine langsigtede mål og visioner

Der er utrolig meget, der går godt. Jeg er helt overvældet. Solen skinner, jeg har været ude at gå en lang tud, siddet ved havet og nydt solens blink i de blide bølger. Jeg sidder på min seng, kigger ud over marken, kattene ligger i fodenden, Enes. Vaskemaskinen virker, fyret virker, livet er nemt. Jeg sover godt. jeg er rask og rørig, jeg har voksne børn og det går dem godt, ejg er glad for mit liv, mir lønarbejde i socialpsykiatrien, bilen virker, jeg hat fået skifte til vinterdæk – jamen, jeg kunne blive ved.

Det udfordrende er at tage tingene som de kommer, at give slip på styring og kontrol, at have tillid. Livet viser mig at det går nok, det hele.

Visioner og mål på den lange bane? Tjah, jeg ved snart ikke – jeg har en vision om at erhverve et permakulturdiplom, eller det er måske ikke en vision men blot noget jeg ønsker. En vision er vel sådan noget som en eksperimentel frizone på Fejø.

Mine næste skridt henimod dét er vel at færdiggøre Fejø Retreats nyhedsbrev og få færdiggjort diverse informationsmaterialer vedrørende Fejø Retreat LAND Center. Men fremfor alt at nyde hver dag med tak for det liv som er blevet mig forundt.

Skriv et svar

