Spirer og spiring

spiring1

Denne skønne solgule som-jeg-lige-nu-har-glemt-hvad-hedder minder mig om solens og lysets genskomst. Hvert år sker dette under og jo ældre jeg bliver lægger jeg mærke til det og glæder mig over dette lille mirakel.

Spiring er også et lille mirakel. Porreføene har spiret, bare 1 mm og det er ikke alle planter der er kommet op endnu, men det er så fantastisk. Og vi har MANGE hjemmelavede frø i år.

spiring2

Og så er der to stevia planter, som jeg troede jeg havde mistet, sørme så om ikke de kommer. Så har jeg 3 stevia planter og 2 citronverbena. Ikke så tosset.

spiring3

Frølisten fra Frøsamlerne kom her for ikke så længe siden. I går gik heg den igennem med stor fryd og besluttede mig for hvilke frø jeg ville bede om mod at betale portoen. Også en stor glæde og en herlig syssel til en søndag eftermiddag.

One Comment Add yours

  1. Anonym siger:

    At sysle med spirer, der bliver til dejlige planter, er en skøn hobby. Mange glæder må det give, og vel også ind imellem nogle småsorger.
    KH mor

Skriv et svar

