Diplom 1.01

Ja, selv om jeg går og tænker tanker og jeg synes at hverdagshandlingerne kommer mere i perspektiv. Man kan være tilbøjelig til at tænke: Det hele er så stort og komplekst, jeg forstår alligevel ingenting, det betyder ikke noget med mig og mine tanker og mine små handlinger. Men det gør det, alt har betydning, alt er en del af det store hele, en lille dråbe i havet.

Så selve diplomet, det er der ikke sket det store med. Jeg tænker jeg skal holde mig selv i gang, hver uge skrive en posting. Selv om der ikke “er” noget, så er der alligevel noget.

Vi er kommet i gang med at holde vore ugentlige interne uddannelsesaftener, torsdag aften gør vi det. I torsdags hørte vi om Hildegard af Bingen og hendes syn på årsager og virkninger, “Causae et curae” hedder eet af hendes store værker. Det er oversat til engelsk ved Holistic Healing – det er det, som bliver mere og mere udbredt, at vi må have et helhedssyn.

Det er det, jeg godt kan lide ved permakultur, det er et helhedssyn.

 

Skriv et svar

