Jordskoksuppe

jordskoksuppe

Lidt sent på året med jordskoksuppe og det var da heller ikke planlagt.

Jeg lå og rodede rundt i bedene i forbindelse med at jeg flyttede planter og pludelig væltede det op af jorden med jordskokker. Men store spirer. Jeg forsøgte det bedste jeg havde lært at grave dem ned og dække dem til igen, uden at beskadige spirerne, men næh nej, det kome bare flere jordskokker for en dag. Nå, pyt, så ændrer vi da bare madplanen.

Man tager

1 løg og godt med med hvidløg samt rigeligt med timian, hakker det fint sammen med groft skårne jordskokker. Jeg har nok haft 1 kg. Bemærk, det tager noget tid at skrubbe dem rene, jordskokker, og der er kilet jord ind i alle revner og sprækker.

Dæk med vand og 1 spsk god bouillon. Koges 15 min. Smages til med salt og noget surt, jeg brugte æblecidereddike fra Kernegården med timian, samt fløde, jeg bruge soyafløde. Purer. Server.

Velbekomme, det smager skønt. SKØNT!!

Tekst og foto Anne Moloney, upload 07052015

Skriv et svar

