Lille film om Den Helbredende Have på Fejø

I august kom frugtplukkerne. Blandt de, der kom og sagde hej til os, var en ung franskmand, Alex Mau, han havde filmcamera med og ville lave en film om Fejø. Du skulle da tage at lave en film om haven her, sagde jeg, men jeg synes ikke rigtig han svarede på det, andet end han ville da gerne have lov til at filme lidt.

Han har så været her nogle gange, til sidst kom han en sen eftermiddag, nu ville han gerne filme noget speak med mig, hvad hele ideen var med haven. Og sådan. Jeg lå – selvfølgelig – og hvilede mig, så jeg tog en trøje og et tørklæde ud over nattøjet og fik hans forsikring om at mit hår var helt ok. Det var fedtet, det ved jeg. Nå, men så ud i haven og sidde på en bænk i kulden og skue ud over haven mens han lavede lys- og lydprøver og lyset langsomt ændredes fra dag til sen eftermiddag. Han spurgte mig om forskellige ting og jeg svarede sådan lidt frit fra levereren. Det ser godt ud, sagde han, du er fin på film.

Nu er han taget retur til Berlin, hvor han bor. For tiden. Men han klippede filmen inden han rejste og sendte den til mig. 3 minutter og 22 sekunder, jeg synes den er fremragende.

Skriv et svar

