My needs are met, thanks.

Jeg synes bedre om det engelske ord needs end om det danske ord behov.

Men, mine behov er dækket, fuldt og helt.

Jeg så en video for nylig, det var noget om permakultur, selvfølgelig. Det var en optagelse af et indlæg på en verdenskonference for nogle år siden, på Cuba. Manden sagde: Start with your needs, don´t start with what you want. Det har jeg så filosoferet en del over.

Og det er jo heeeelt utroligt, som behovene er dækket. Et godt sted at bo, en god seng at sove i, varme, isolering, lyskilder, vaskemaskine, tørrefaciliteter. Køkken, sågar et spisekammer og en lille kælder., masser af gryder og potter og pander og køkkenmaskiner. Masser af mad, ikke at forglemme.  En cykel. En bil. Dejlig have, græsslåmaskine, hækklipper, haveredskaber. Penge på bankbogen. Dejlig familie. Gode venner. Masser af interesser. Sover godt om natten. Mave-tarmsystemet virker upåklageligt. Næsten aldrig hovedpine.

Taknemmeligheden der følger af at tænke på alt dette, al den rigdom, al den overflod, al den glæde, al den tilfredshed. Taknemmeligheden over at være til, at have fået muligheden for dette fantastiske, utrolige, overraskende, levende liv. Tak for at jeg blev født ind i denne verden i denne måske den allermest spændende af alle tider.

haven_set_fra_oven

One Comment Add yours

  1. Anonym siger:

    Der er ganske meget at være taknemmelig for, godt at tænke på det engang imellem. Også rart for mig at læse om det. Tak for det!
    KH Mor

Skriv et svar

