Den indre flod

rosenkop

Som det er. Alle mine behov er mødt.

Indeni stiger den indre flods mudrede vande. Forstillingen er at jeg kan være glad og lykkelig hver af døgnets 24 timer. Og hvis jeg ikke er, jamen så kan jeg da gøre noget ved det. Der må jo være en årsag og det kan jeg gøre noget ved, ændre på.

Min tanke er, at selve denne forestilling er årsag til meget lidelse. For den indre flod har sin egen natur og sit eget løb. Det er klart, at meget kan man gøre noget ved, handling er ikke at fornægte eller forkleine. Handling er bare ikke noget vidundermiddel. Den indre flod stiger og synker. Vandet er klart, vandet er mudret. Indre tilstande med mudret vand i længere tid bryder man sig ikke om. Men det bare ER sådan, når det er. Ja. Sådan er det.

Meditation, daglig praksis har hjulpet mig til at indse dette. Men endnu ikke helt at falde til ro med det. Og måske er dette med at falde til ro også blot en forestilling, en længsel, længslen efter at komme væk fra det mudrede vand.

One Comment Add yours

  1. Mai-Britt siger:

    så sandt og genkendeligt;-)
    ønsker dig en dejlig dag med dét der ER!

Skriv et svar

