Life goes on

Livet opleves indefra.

Så i går denne film, “Så meget godt i vente”, den er fra 2014 og jeg har villet se den længe. I går lykkedes det, kan kun anbefale den. Jeg har jo fulgt Niels Stokholm og Thorshøjgård hele mit voksne liv, for han gør det, som jeg synes man skal gøre.

Her er linket til filmen:

Een meget vigtig mening med livet er at det skal opleves, siger han, Niels Stokholm. Ja, tænker jeg, det er vel dét. Og så er den ikke så meget længere. Hvis man så formår at have en smule omtanke og medfølelse skader det nok ikke, men vi er små fnug hver især, i det store skaberværk og hvem ved noget som helst, når det kommer til stykket.

Jeg tænker også på min morbror, en højt begavet mand, der ønskede at drive sit landbrug på dyrenes betingelser, ikke industriens. Han skulle nok have haft en fond i ryggen, ligesom Niels Stokholm endte med at få, efter mange genvordigheder og fortrædeligheder.

Ja.

 

One Comment Add yours

  1. Anonym siger:

    Kære Anne.
    Jeg har set filmen om det biodynamiske landbrug, interessant er den i hvert fald. Men nok en umulig måde at drive landbrug på i vor tid, er det vel.
    KH Mor

Skriv et svar

