Sidste buket i år

Solen skinner og det er koldt. Men ikke frost. Jeg plukkede forleden den sidste buket af de engelske teroser, jeg tror det er den sidste buket, men man vad jo aldrig hvad morgendagen bringer. Iblandet smukke dyblilla asters.

Roserne åbner sig langsomt i den varme stue.

Om en god måneds tid er det vintersolhverv. Og så, efter endnu en måned er det tid at så porrer, og så er man i gang igen.

Hold da op, jeg vil nyde mørket og stilheden, lige nu her fra min seng med min trætte influenzaramte krop.

Skriv et svar

