Græskarmenu med surdejsbrød

Vi har startet en lille fællesspisningsklub her på Fejø, så der i første omgang bare een gang om ugen er mulighed for at tage hen et sted og spise aftensmad, altså man behøver ikke lave maden selv, kun når det er ens egen tur.

Jeg fik ikke fotograferet. Men i stedet lagt vores lille film om Den Helbredende have på Fejø op, den kan man nok tåle at se igen.

Det var et orgie i græskar – og så hverdesurdejsbrød, som blev simpelthen bare så godt, det er den æblesurdej jeg lavede, har bagt af den to gange nu, det bliver bare så godt.

Menuen var en skøn græskarsuppe med tilbehør af surdejsboller med græskarfyld.

Derpå en græskar risotto

Som afslutning en græskarkage, bagt med hjemmelavede mandelmakroner og med hindbær, trukket i vodka. Sådan likøragtigt er det blevet, det vil jeg lave mere af til næste år.  Men altså, det var bare SÅ lækkert!!

Jeg har selvfølgelig brugt lang tid på at tilberede alt det mad, men det har været lykkelige timer med at eksperimentere med græskarretter, som jeg har haft lyst til i årevis, idet jeg fandt ud af hvor helt vildt sundhedsfremmende græskar er. Ja, det må jeg skrive en selvstændig artikel om, en dag. Men i hvert fald begyndte jeg for 3 år sien at dyrke græsker. Det er bare ikke rigtig lykkedes før i år, vi har nok græskar på lager indtil jul.

One Comment Add yours

  1. Anonym siger:

    Kære Anne. Det lyder spændende med al den græskarmad.
    KH Mor

Skriv et svar

