Papircollager

livogarbejde

Der er et sjovt udtryk: “Da jeg var ung”. Det kan jeg bruge nu. Der er skabt meget kølvand efter båden i mit livs sejlads og når jeg ser bagud, så er der en lang, lang linie hen til det sted, jeg startede ud fra.

Da jeg var ung og gik på lærerseminariet havde jeg formning som liniefag. Det var en stor glæde for mig at stifte bekendtskab med forskellige teknikker til at udtrykke sig, een af dem var collagen. Jeg husler endnu den glæde jeg havde ved at klippe i de farvede papirstykker – det kunne komme fra mange steder, gavepapir, illustrerede hæfter, tapeter og finde netop dét lille element jeg ville bruge til min lille collageserie.

Jeg gør det indimellem. Klippe-klistrer en lille collage og altid med stor glæde. De sidste dage har jeg fremstillet to forsider til disse kollegiehæfter, som er uundværlige notesbøger i mit daglige liv. Jeg har lagt en plastfolie udenpå, så de bedre kan holde til at blive slæbt op og ned i tasken.

One Comment Add yours

  1. Anonym siger:

    Kære Anne. Det må være morsomt at kunne fremtrylle disse papircollager, vor Dronning er vist også ganske god til den kunst.
    KH Mor

Skriv et svar

