Flere karklude at gøre godt med

Jeg har strikket 3 karklude nu, to hvide og denne røde. De hvide er strikket af optrævlet bomuldsgarn fra et – ganske vist hjemmehæklet – pudebetræk, som jeg fandt upraktisk. Og helt ærligt, heller ikke særlig kønt. Jeg føler mig hensat til en tid som mine bedstemødre har fortalt mig om, nemlig “under krigen” hvor man ikke kunne købe garn og stof, man måtte trævle op, sprætte op, sy om.

I min tid er det vigtigste mantra: at have det godt. Så jeg strikker ikke med noget andet formål end at det hjælper mig til at have det godt. Når jeg har det godt kan overskuddet – ind imellem – flyde ud af mig og jeg kan glædes over at gøre ting med andre mennesker, som – måske – gør planeten til et bedre sted at være.

Jeg har indlagt denne video. Jeg synes det er meget godt sagt, og det er jo så også Obama, som citeres og her er det i fri hukommelse og fri oversættelse. Det er tegn på manglende ambition, hvis du tror at du ikke gør en forskel i verden. Hvis du tror, at det du gør, ikke gør en forskel i verden.

 

One Comment Add yours

  1. Anonym siger:

    Dejligt mønster på en lille dejlig klud. Strikning er en god kunst at have lidt indsigt i.
    KH Mor

Skriv et svar

