RØREMASKINEN!!

surdejsbrod

Her er to surdejsbrød fra i mandags. Egentlig skulle der have været 3 små brød af den portion, men jeg lavede både et pandebrød og en pizza, det giver en ualmindelig god smag med den æblæesurdej. Og brødet bliver ikke tørt på samme måde som det gør med gær.

I dag bager jeg igen.

Jeg satte surdejen i gang i går, den har nok stået lidt for længe, den er meget levende og der er meget smag. Men nu har jeg RØREMASKINEN, så her til morgen er rådejen blevet æltet op med mel og jeg har tilsat salt, lidt sukker og olie.

Jeg er spændt på om denne æltning i maskinen, nok sammenlagt 25 minutter, vil betyde at brødene får den sejhed, som jeg så godt kan lide ved visse købebrød, det vil vise sig.

 

One Comment Add yours

  1. Anonym siger:

    Dejligt med veltillavet surdejsbrød både på en sød og en sur dag.
    KH Mor

Skriv et svar

